Assistant F&B Manager
- Hạn nộp: 30/10/2019
- Mức lương: Thỏa thuận
Thông tin cơ bản
1
Quận 1 - TP HCM
Làm theo ca
Ẩm thực
06/09/2019 15:01
Mô tả công việc
1. Oversee the implementation of Standards as detailed in the departmental standards and procedures manual.
2. Adhere to opening and closing procedures.
3. Adhere to bill paying procedures
4. Ensure effective shift briefings are conducted ensuring all staff are aware of VIPs, special occasions, daily specials, emphasis on up selling certain products; etc.
5. Personally meet and farewell a minimum of 80% of your customers in a la carte dining hall and 90%of your customers in Private Dining Rooms, walk Private Dining Rooms to the door upon their departure.
6. Propose and discuss menu with Private Dining Room customers.
7. Keep management informed of arrival and departure of VIPs.
8. Get comments from your customers, take immediate actions to comfort angry customers and reports to your superior for anything you cannot handle.
9. Encourage and motivate staff to provide optimum service during all shifts.
10. Share recommendations and guest comments to Master Chef, Vietnamese Restaurant Operations Manager and Food and Beverage Director to reflect current customer profile.
11. Assist to develop and implement Promotions Calendar for F&B product in restaurant.
12. To have a complete knowledge of the Vietnamese Restaurant & Banquet Menus and Wine List and to be able to advise guest if required.
13. Follow through all details stated on special event concepts.
14. Responsible for the implementation and upkeep of Guest’s History Record, using business cards, guest’s comments and preferences.
15. Create positive publicity opportunities
16. Manage customer database and utilize effectively.
17. Up-sell property facilities.
18. Actively pursue cost saving measures.
19. Recycle wherever possible
20. Liaise with Sales Team during tender process to obtain new accounts; Food and Beverage specific;
21. Manage Wage and Beverage cost.
22. Assist in forecasting.
23. Stock control and requisition issuance;
24. Analyze and react to food and beverage statistics through point of sale system and monthly report.
25. Is responsible for the upkeep of repairs and maintenance of Vietnamese Restaurant FF&E and to maintains register for the same items.
Quyền lợi được hưởng
- Mức lương hấp dẫn
- Môi trường làm việc thân thiện, chuyên nghiệp
- Mua bảo hiểm đầy đủ theo luật nhà nước
- Lương thưởng theo thỏa thuận
Yêu cầu công việc
- Nam/Nữ
- 1-2 năm kinh nghiệm tại vị trí tương đương
- Tiếng Anh thành thạo
Yêu cầu hồ sơ
- CV or Resume
Chấp nhận tập tin doc, docx, xls, xlsx, pdf, gif, jpg, png dung lượng không quá 10MB
- Quy mô:
- 129 -131 Tôn Thất Đạm, Bến Nghé, Quận 1, Thành phố Hồ Chí Minh, Việt Nam
- https://www.melia.com/en/hotels/vietnam/ho-chi-minh-city/innside-saigon-central/index.htm
Melia Saigon là chuỗi khách sạn và căn hộ cho thuê bao gồm Innside Saigon Central Hotel, Amena Residences & Suites và Lavender Boutique Hotel, được quản lý bởi tập đoàn quản lý khách sạn quốc tế Melia (MHI). Đây là tập đoàn quản lý khách sạn hàng đầu của Tây Ban Nha và là một trong những tập đoàn quản lý khách sạn lớn nhất trên thế giới, sở hữu bảy thương hiệu nổi tiếng và có hơn 370 khách sạn ở 43 quốc gia. Chúng tôi hướng đến việc nâng cao dịch vụ theo tiêu chuẩn quốc tế và phát triển thương hiệu trên thị trường cũng như tạo mội trường làm việc chuyên nghiệp cho nhân viên. Chúng tôi luôn mong đón nhận nhân tài và mang đến nhiều cơ hội việc làm cho tất cả các bạn đang tìm kiếm việc làm trong lĩnh việc nhà hàng –khách sạn. Human Resources Department E. ahrm@meliasaigon.com.vn T: 028 2222 1111 W: www.melia.com.vn
Thông tin liên hệ
- HR Dept.