
Nguyễn Nam Long
Ứng tuyển Nhân viên kế toán Khách sạn
- Tốt nghiệp Học viện Tài chính chuyên ngành Tài chính doanh nghiệp và Tiếng Anh tài chính kế toán bằng Giỏi
- Kinh nghiệm 3 năm với vị trí Kế toán công nợ phải thu ở Khách sạn Pullman Hà Nội
- Kinh nghiệm 2 năm với vị trí Kế toán doanh thu tại Khách sạn Pan Pacific Hà Nội
- Hiện tại đang làm Kế toán công nợ và doanh thu tại Khách sạn Novotel Suites Hà Nội
- Chăm chỉ, có trách nhiệm với công việc, làm việc nhóm tốt, luôn tích cực học hỏi kiến thức mới để trao dồi bản thân
Thông tin cá nhân
Họ và tên
Nguyễn Nam Long
Giới tính
Nam
Ngày sinh
24/09/1993
Địa chỉ
Mai Dịch, Cầu Giấy, Hà Nội
Cập nhật
10/05/2025
Thông tin cơ bản
Kinh nghiệm làm việc
Từ 5 đến 10 năm
Vị trí
Nhân viên
Mức lương mong muốn
Thỏa thuận
Nơi mong muốn làm việc
Tiếng Anh (Khá)
Ngoại ngữ
Tiếng Anh (Khá)
Công việc mong muốn
Lĩnh vực
Khách sạn/ Khu căn hộ
Mong muốn về công việc
Công việc liên quan đến lĩnh vực tài chính kế toán: Kế toán công nợ, Kế toán doanh thu, Kế toán thuế....
Kỹ năng
-
-Sử dụng phần mềm Opera, Sun System cho khách sạn 80%
-
-Kỹ năng tiếng anh 80%
-
-Kỹ năng tin học (word, excel...) 80%
Học vấn - Chuyên môn
Kinh nghiệm làm việc
Account Receivables cum Income Auditor tại Novotel Suites Hanoi
Hà Nội - 3/2021 - Hiện tại
Responsibilities:
• To ensure all revenues generated in the Hotel are recorded timely, accurately, properly valued, correctly classified and report discrepancies on a timely basis. .
• To produce the daily revenue report and reconcile all revenue against cash banked and account receivables movements for each day.
• To audit all forms of income in the Hotel to ensure that all income control procedures are being followed. To ensure that all systems records balance each day prior to running the end of day processes in the Opera and Sun system.
• To follow and push-up the customers for collecting the payment according to credit policy.
Achievements:
• To increase my ability in auditing and controlling revenue of hotel.
• To improve communication skills with customers and internal departments.
Income Audit Officer tại Pan Pacific Hanoi
Hà Nội - 11/2018 - 6/2020
Responsibilities:
• To ensure that all revelant revenues of the hotel are correctly and completely recognized and recorded in the general ledger system.
• To ensure the correct transfer of all documents, folios and guests bills from Front Office and Outlets to Back office. To correct any errors or omission in the FO system.
• To ensure that all outstanding bills are posted and balance with Opera system and the reports.
• To prepare the VAT invoices using reports for submitting to the Hanoi Tax department
Achievements:
• To increase my ability in controlling revenue of hotel.
• To improve communication skills with internal departments.
Account Receivables tại Pullman Hanoi - Hotels and Resorts
Hà Nội - 8/2015 - 11/2018
Responsibilities:
• To respond to and resolve accounts queries in conjunction with accounts receivables.
• To follow up on overdue accounts – to legal action if necessary.
• To achieve Accounts Receivables aging of 90% in Current and 30 days in order to maximize cash flow for the hotel. To ensure that all invoices are accurate and mailed in accordance with the established Credit Policies and Procedures to ensure that guest queries are reduced.
• To verify hotel’s A/R clearing account when receive the payments.
• To assist Financial Controller and other accountants.
Achievements:
• To enhance my accounting and financial skills and knowledge
• To improve communication skills with clients regarding past due accounts.
• To develop strong analytical, organization, problem solving, and time management skills.
• To receive the Awards for employee of the month three times.