Nguyễn Thị Thu Trang
Butler, Guest Experience Maker, Guest Relation Officer
Với hơn 3 năm kinh nghiệm bán hàng, giao tiếp với khách hàng, quản lý cửa hàng, 1 năm kinh nghiệm lễ tân/ giám sát lễ tân ở resort 4 sao Phú Quốc (hơn 80% khách du lịch là người nước ngoài) , cùng với tinh thần ham học hỏi, chịu khó tiếp thu, kỹ năng làm việc nhóm, xử lý vấn đề và niềm đam mê trong ngành dịch vụ, F&B, tôi mong muốn được cống hiến hết mình cùng góp sức cho sự phát triển chung của công ty.
Thông tin cá nhân
Họ và tên
Nguyễn Thị Thu Trang
Giới tính
Nữ
Ngày sinh
16/10/1989
Địa chỉ
747/1 Trương Công Định, P9, Vũng Tàu
Cập nhật
25/11/2025
Thông tin cơ bản
Kinh nghiệm làm việc
Từ 5 đến 10 năm
Vị trí
Nhân viên
Mức lương mong muốn
Thỏa thuận
Nơi mong muốn làm việc
Tiếng Anh (Khá), Tiếng Trung (Trung bình)
Ngoại ngữ
Tiếng Anh (Khá), Tiếng Trung (Trung bình)
Công việc mong muốn
Mong muốn về công việc
Kỹ năng
-
Lắng nghe và xử lý tình huống 80%
-
Giải quyết phàn nàn 80%
-
Profiency in MS offices 80%
Học vấn - Chuyên môn
- Tham dự khoa Kinh doanh Quốc Tế ĐH Ngoại Thương HCMC, 2008-2012
Kinh nghiệm làm việc
SALES REPRESENTATIVE AND CASHIER tại Tam An Korea Company
Hồ Chí Minh - 4/2012 - 3/2016
Provided product recommendations to help customers find the right items and improve their shopping experience.
Processed all cash and card transactions accurately while maintaining a balanced cash drawer.
Resolved customer questions and concerns quickly and professionally.
Kept the sales floor organized and ensured products were well-displayed and stocked.
Supported daily sales operations and contributed to meeting store targets.
RESTAURANT SUPERVISOR tại Sea Sense Resort, Phu Quoc Island, Kien Giang
Phú Quốc - 5/2016 - 7/2017
Greet guests upon arrival and ensure a warm, courteous and welcome.
Suggest guests a personalized itinerary based on their length of stay, interests, etc.
Address guest concerns and complaints promptly and effectively to ensure exceptional service and uphold guest satisfaction.
Coordinate other departments to meet guest needs smoothly and ensure all duties are completed in a timely and organized manner.
Train and coach the team as well as motivate them.
Respond to telephone and in-person inquiries regarding reservations, hotel information and guest concerns.
RESTAURANT SUPERVISOR tại Six Senses Resort, Con Dao Islands
Vũng Tàu - 8/2018 - 9/2021
Achievement: LQA – STAR EMPLOYEE CERTIFICATE
Acquire knowledge about upselling techniques and train these skills to the team.
Co-ordinate with bar staff, service staff and kitchen staff to ensure smooth operation and guest satisfaction.
Prepare roster and ensure appropriate coverage for all shifts while considering operational needs.
Conduct daily pre-shift briefings.
Assist in inventory management and stock ordering.
Communicate to the VIP guest and provide assistance with their queries, promptly respond to guest with any additional request.
Present and explain the menu and suggest wines for the guests.
Supervise the operations to ensure smooth service and a positive guest experience.
To be in charge of destination dining and also ensure private in-room dining service follow high standards of etiquette.