Hoteljob MV: "Tôi Là Nhân Viên Khách Sạn": Xem Ngay

Hoteljob.vn ra mắt phiên bản App Mobile cho 2 hệ điều hành IOS (Tại đây) và Android (Tại đây)

1140 400
16865 1

Reservations Agent/ Chuyên Viên Đặt Phòng - Urgently

  • Hạn nộp: 26/04/2024
  • Mức lương: Thỏa thuận

Thông tin cơ bản

Số lượng
1
Nơi làm việc
Huyện Phú Quốc - Kiên Giang
Giờ làm việc
Làm theo ca
Ngành nghề
Tiền sảnh
Vị trí
Nhân viên
Cập nhật
23/04/2024 00:40

Mô tả công việc

Job Purpose

To record and process all reservation inquiries made by phone, fax or email efficiently and accurately and converted to sales where possible to meet hotel targets.

Primary Responsibilities

• Understand hotel P&P and Accor P&P

• Maintain the cleanness at the working station (office, desk, computer, telephone, stationery).

• Responsible for taking reservations over the telephone, fax or internet and entering into the PMS timely and accurately

• Responsible to maximize hotel revenue with up-selling of rooms, types and services.

• Responsible for being able to explain hotel services and facilities in a positive manner.

• To be aware of other Accor hotels in Vietnam and assist guest with information relating to ‘sister’ properties, including sending leads on to relevant team member.

• Ensure knowledge and update of the reservation systems available and are fully conversant with the rates, packages and any special offers available.

• Responsible for following up on all guests requests. Ensure response for all guest’s request within 24 hours of the receipt.

• Ensure that all information relating to a reservation is keyed correctly into the system and is of highest quality, and errors are kept to an absolute minimum.

• Ensure to get ETA of VIPs and GIT booking and inform related department

• Be able to provide a courteous, friendly and personalized greeting and farewell in accordance with ‘Resavision’ program.

• Follow the Accor ‘Resavision’ program upon receiving reservation, modification or cancellation at all times.

• Follow the Accor ‘Resavision’ program upon receiving reservation, modification or cancellation at all times.

• Optimize occupancy and average room rate in accordance to selling strategy given by Revenue Manager and/or Rev Max team.

• Make sure that the correspondence are correct compared with the data on the Opera system.

• Follow up the administration of each booking to help the reception team carry out check-in operations effectively

• Ensure deposit or payment is followed up and accurately updated in PMS and reports

• Prepares and follow up all arrival information, including 3 day check and same day for non-guaranteed and guaranteed reservations.

• Minimize No-shows by the reconfirmation of arrivals and checking for duplicate reservations

• Follow up GIT booking, tentative booking, waiting list, …

• Report immediately to Reservation Manager if any booking released, cancelled or modified which affect the Occupancy or Revenue Forecasting

• Control hotel availability and allotment to maximize hotel revenue. Report immediately to Reservation Manager if hotel availability status changed for decision to close or reopen selling to OTAs.

• Inputs new corporate/travel agencies into the T/A master and update rates accordingly.

• Files all contracted room rates according to alphabets of Company names.

• Update DPF on daily basis in timely manner

• Update and inform TA for close of free-sale in timely manner

• Handle and follow up waiting list procedure when hotel fully booked, refer to Reservation Manger to take over booked reservation and handle over booked situation

• Ensure that allotments are processed according to the standards and that any request to increase allotments are approved by the Reservation Manager

• Available to assist hotel Management to do report related to Rooms

Quyền lợi được hưởng

1. Salary and Allowances/Lương và Phụ cấp

Full Salary & monthly Service Charge in probation period/ Được nhận 100% lương và tiền thưởng phí dịch vụ trong giai đoạn thử việc.

Support to relocation allowance by ranks/Hỗ trợ chi phí nhận việc.

Home Visit allowance/Hỗ Trợ chi phí về thăm nhà.

2. Benefits/Các chế độ Phúc lợi

Supported housing staff with full amenities and entertainment area/ Hỗ trợ nhà ở nhân viên với đầy đủ cơ sở vật chất

Support shuttle bus to Hotel./Hỗ trợ xe đưa đón tới nơi làm việc.

Support for full meals during the work shift and day off./Hồ trợ 03 bữa ăn mỗi ngày.

Uniforms are provided according to Hotel standards./Được cung cấp đồng phục theo tiêu chuẩn của tập đoàn Accor.

International working environment, joining training courses according standard of AccorHotels./Môi trường làm việc chuyên nghiệp, được tham gia các khóa đào tào của tập đoàn Accor

3. Insurance policy/Chính sách bảo hiểm

Insurance according to the provisions of Labour law/Được đóng bảo hiểm đầy đủ theo luật lao động.

Suncare Insurance according to the provisions of policy SunGroup/Bảo hiểm Suncare theo quy định của tập đoàn Sungroup

Yêu cầu công việc

Profile Knowledge and Experience

• Good at the use of Microsoft Office and OPERA

• Demonstrated ability to interact with customers, employees and third parties that reflects highly on the hotel, the brand and the Company.

• Problem solving and organizational abilities.

• Proficient in the use of computer

• Able to read and write English

Competencies

• Vocational Certificate in Hotel Management, Business Administration or Bachelor’s degree in Hotel Administration, Business Administration or equivalent

• 1 year related experience or 6 months experience in reservations/front office or an equivalent combination of education and experience.

Yêu cầu hồ sơ

If you are interested, please contact our Recruitment team via:

  • Apply to via hoteljob.vn
  • Submit CV to email: hb2r4-hr4@ accor.com  ( please delete the space after the @ character)
  • Tel: 091 763 5788 (Mr.Linh)

*Note that ONLY shortlisted candidates will be contacted.

Chia sẻ:
Tải lên từ máy tính

Chấp nhận tập tin doc, docx, xls, xlsx, pdf, gif, jpg, png dung lượng không quá 10MB

ĐÁNH GIÁ

5.0

TỐT

5 ĐÁNH GIÁ

Chính sách nhận xét

Môi trường làm việc5/10
Chế độ đãi ngộ5/10
Địa điểm làm việc5/10
Thêm ảnh
Môi trường làm việc
Chế độ đãi ngộ
Địa điểm làm việc

BẠN ĐÃ ĐÁNH GIÁ CHO NTD NÀY

5 THÀNH VIÊN ĐÃ ĐÁNH GIÁ

Sắp xếp đánh giá:

  • Quy mô:
  • Mũi Ông Đội, Phường An Thới, Thành Phố Phú Quốc, Tỉnh Kiên Giang
  • https://www.premiervillage-phuquoc.com/
  • Tọa lạc tại Mũi Ông Đội, cực nam Đảo Ngọc, Premier Village Phu Quoc Resort là “viên ngọc quý” ẩn mình giữa sắc xanh của biển trời và thiên nhiên tươi mát hữu tình. Bao quanh bởi hai mặt biển, khu nghỉ dưỡng sở hữu tầm nhìn tuyệt đẹp vào mỗi sớm bình minh và những chiều hoàng hôn rực rỡ. Thư giãn tại 215 biệt thự sang trọng với bể bơi riêng, rồi lại thoả thích đắm mình trong bể bơi chung nhiều tầng nối liền hai bờ biển. Cảm nhận sự thư thái và hồi phục nguồn năng lượng tích cực tại Plumeria Spa và Fitness Centre nằm trên đỉnh đồi. Thưởng thức những món ăn Việt Nam đặc sắc tại nhà hàng theMarket, các món nướng độc đáo ở nhà hàng Corallo và nhiều loại salad dinh dưỡng tại Deli Shop.

Thông tin liên hệ

Mã QR giới thiệu