The housekeeping manager is responsible for controlling , managing , planning , coordinating and participating in housekeeping activities such as the administration of benefits, wages and salaries, labour and employee relations, controlling the guest rooms in good condition to sell to ensure a smooth operation.
Responsibilities and means:
- Manages housekeeping department, ensuring compliance with all hotel policies and procedures both local and government regulations pertaining to employment practices.
- Directs supervisor of training department and ensure all its activities are in accordance to the need of the resort and all training program has been smoothly executed.
- Supervises that staff coordinates in the work plan on safety , hygiene.
- Controlling all the expenses in department.
- Controlling and observing guest room status, laundry and public section daily.
- Develops and implements recruiting and screening systems and procedures in order to attract most qualified candidates for position vacancies.
Administrative responsibilities:
- Maintains and updates files on staff records, policies, procedures.
- Prepares training plan for the low season.
-Checking the reconciliation daily.
- Make the P&L report monthly.
- Organize the department meeting monthly to correct or improve the professional skills.
Technical responsibilities:
- Make sure all staffs know how to do their job and follow in a professional way.
- Ensures and evaluates career planning for all levels and suggest to Management for potential internal promotion.
Commercial responsibilities:
- Introduce to the guest all the services in the Resort.
- Explains and directs how to reduce the expenses in department and resort
- Coordinates with all HODs to solve the problem arising.
Human responsibilities:
- Evaluates all staff at least once a year.
- Concern staff with the welcoming and orientation of the new comer.
- Is responsible for the grooming and attire of the personnel.
- Ensure a good atmosphere and efficient co-operation in the department.
- Convenes meetings at regular intervals for information purposes.
- Ensure that internal training courses be organized in the services , training programs
- Provides all the experience in the job to improve professional skills.
Relation:
- Maintains a good working relation with all Department Head and departmental staff.
- Coordinates functions and activate with other Department Head.
REPLACEMENT AND TEMPORARY MISSION
To be flexible and willing when asked to fill in any areas where needed to help in an emergency or difficult circumstance as assigned or required by the General Manager.
To be ready and responsible to perform any other duties as designated or required by the General Manager.
Quyền lợi được hưởng
- Accident Insurance 24/24.
- Social, Unemployment and Medical Insurance as Labor code.
Yêu cầu công việc
REPLACEMENT AND TEMPORARY MISSION
To be flexible and willing when asked to fill in any areas where needed to help in an emergency or difficult circumstance as assigned or required by the General Manager.
To be ready and responsible to perform any other duties as designated or required by the General Manager.
Yêu cầu hồ sơ
- In English / Vietnamese
- Send CV via email with scanned of diplomas. (Tin đã hết hạn)
Vui lòng làm theo các chính sách này khi đánh giá một nhà tuyển dụng:
Không đăng các đánh giá không thật với mục đích làm tăng
hoặc giảm xếp hạng
Không đăng nội dung lạm dụng, thù hận, đe dọa hoặc quấy rối
người khác.
Không đăng nội dung chứa lời tục tĩu hoặc công kích
Đừng mạo danh bất kỳ người nào, không xuyên tạc mối liên kết
của bạn với một người hoặc tổ chức.
Không đăng thông tin riêng tư bí mật của bạn và người khác,
như địa chỉ thực, số bằng lái xe, CMND hoặc bất kỳ thông tin nào khác thuộc về quyền sở hữu cá nhân
Nội dung đăng nên dễ đọc, đúng chính tả, không sử dụng viết
hoa và chấm câu quá nhiều.
Đăng thông tin rõ ràng, có giá trị và trung thực.
Cố gắng đăng nội dung bao gồm cả ưu điểm và nhược điểm.
Sử dụng đúng ngữ pháp và kiểm tra chính tả của bạn.
Hãy tử tế với người khác, không công kích hoặc đăng đánh giá
với mục đích triệt hạ một cá nhân hay doanh nghiệp nào đó. Cùng nhau xây dựng một môi trường văn
minh và lịch sự.
SANTA jobs đã chính thức gia nhập thị trường săn đầu người - headhunter đầy triển vọng tại Việt nam. Trong bối cảnh sự phát triển của các tập đoàn lớn, các công ty liên doanh và nước ngoài tại Việt nam nên nhu cầu tuyển dụng ngày càng nhiều đặc biệt ở các vị trí quản lý cấp cao nhiều năm kinh nghiệm, vì vậy các dịch vụ tuyển dụng cũng ngày càng gia tăng để đáp ứng các nhu cầu của khách hàng. SANTA jobs – một thành viên của Santa Việt nam đã được thành lập với mong muốn phát triển thành một trong những công ty Headhunter hàng đầu của Việt nam.
Các dịch vụ chính của SANTA jobs là: Tuyển dụng nhân sự cao cấp, Tư vấn nhân sự, Tư vấn chính sách và hoạch định lương, thưởng.
SANTA jobs tập trung vào các khách hàng là các công ty Nhật Bản, Hàn Quốc, các công ty tập đoàn vốn đầu tư nước ngoài, liên doanh.