revenue-reservation-manager-quan-ly-doanh-thu-dat-phong

Revenue & Reservation Manager/Quản lý Doanh thu & Đặt phòng

Pullman Phu Quoc Beach Resort

Quy mô :

Theo dõi Nhà tuyển dụng này

Mô tả công việc

Overview of duties

• Is responsible for the implementation of RM methods, Reservations Processes in a dedicated hotel in order to maximize the turnover in accordance with hotel strategies, brand’s marketing and customer’s needs.

• Is responsible for having all the revenue management processes, reservations processes in place in the hotel, he/she implements the GM’s strategy on daily basis, updates planning, quotes groups and alerts GM, when market deviates from strategy.

• Is in charge of helping to reach and beat the operational turnover budget of the hotel.

• Support the GM in the creation of the strategy (with proper analysis) and to work effectively with the implemented revenue management system. Furthermore, to implement the strategy, based on the daily recommendations in the distribution channels, as well as the daily check of the system recommendations for sense and provide complementary or revised proposals for optimization

Main responsibilities

Collection

• Communicate the processes to follow in terms of booking quality and correct data input into the PMS, toward the reservation and front office team;

• Regularly checks the input and the quality of data (segmentation, denials tracking, etc);

• Update the event database (e.g. in RMS)

Analysis

• Analyze the hotel performance in the RMS as a basis for strategy decisions;

• Survey the market, the competitors in terms of pricing and closed dates as a basis for future pricing strategies;

• Analyze the contract performance (price, allotments, number of rooms sold, etc) before decisions on renewals are taken.

• Act as a support in the preparation of the annual revenue budget.

Decision

• Provide proposals for the adaptation of the long-term and short-term hotel strategy (day types, ideal mix, RML ranking, price points, triggers, sales conditions, etc) on the basis of the analysis done previously;

• Calculate availability and minimum rate for the requests by using group quotation;

• Providing dynamic forecasts, compared to the strategy of the GM and budget.

Recommendation

• Consult and implement daily the recommendations in inventory and distribution tools;

• Implement and communicate on minimum stay, closed to arrival, up-selling;

• Make recommendation for strategy changes in RMS, in relation to day types, ideal mix, close limits, booking limits, to be able to react early to guest behavior changes (new events, etc);

• Optimize the distribution channels.

Evaluation

• Analyze on a monthly basis the results in terms of internal and external indicators (RevPAR and market share), in order to react in time;

• Check regularly the implementation of the defined strategies (brand, place, hotel).

Reporting line

• Hierarchical and functional : General Manager of the hotel

• Functional: should have a close relationship with the Area or Country Revenue Manager. The contact persons of the support organization should coach the Hotel RM and should be available for support.

Quyền lợi được hưởng

- 05 working days or 40 hrs per week / Làm việc 05 ngày hoặc 40 giờ một tuần.

- Social - Health Insurance per labor law / Bảo Hiểm Xã hội - Bảo hiểm Y Tế

- Pre-Opening Allowance ( when open, Service charge Bonus will apply )

Phụ cấp Tiền khai trương Khách sạn.

- Meal Allowance on duty ( 03 meals per day if stay at staffhouse )

Bữa ăn theo ca ( 03 bữa mỗi ngày nếu ở tại nhà nhân viên )

- Uniform / Đồng phục

- Free Accommodation at nice, modern and comfortable staff house.

Chỗ ở miễn phí tại khu nhà nhân viên đẹp, hiện đại và thoải mái.

- Can enjoy Fitness facilities at staffhouse daily

Có thể sử dụng trang thiết bị phòng tập gym tại Khu nhà nhân viên hàng ngày.

- Telephone allowance ( depend on positions)

- Phụ cấp điện thoại ( tùy vị trí )

- On board Travel expense support / Hỗ trợ chi phí di chuyển khi nhận việc

- Employee of the Month / Quarter / Year Award / Nhân viên xuất sắc Tháng/ Quý/ Năm

- Birthday Celebration / Kỷ niệm sinh nhật

- Year end Bonus, KPI Bonus / Thưởng Cuối năm / Thưởng KPI

- Year End Party / Tiệc Nhân viên cuối năm

- International working environment with many Expatriates

Môi trường làm việc quốc tế với nhiều Quản lý người nước ngoài.

- Free to attend English Courses at the Hotels to improve your communication skill.

Tham dự học các khóa tiếng Anh miễn phí để nâng cao kỹ năng giao tiếp.

- Special discount with Accor property after 06 months of employment

- Chiết khấu đặc biệt với các KS của tập đoàn Accor sau 06 tháng làm việc

- Excellent opportunities for Career Development with Accor Group as it is # 1 in Asia & Vietnam in term of number of managed property.

- Những cơ hội tuyệt vời để phát triển nghề nghiệp với Tập đoàn Accor vì Tập đoàn hiện đứng đầu ở Châu Á và Việt Nam về số lượng Khách sạn Tập đoàn quản lý.

At the moment, Accorhotels group has around 4300 hotels over the world in 100 countries

- Hiện tại Tập đoàn Accor quản lý khoảng 4300 Khách sạn tại 100 quốc gia và lãnh thổ

In Vietnam, Accor has 25 hotels from The North to the South, in 2019 we open 10 more hotels in Vietnam.

Tại Việt Nam, Tập đoàn Accor hiện quản lý 25 Khách sạn và Tập đoàn sẽ khai trương thêm 10 Khách sạn vào năm 2019.

ACCORHOTELS OPEN 1 HOTEL EVERY 33 HOURS WORLDWIDE

ACCORHOTELS CỨ 33 GIỜ SẼ KHAI TRƯƠNG MỘT KHÁCH SẠN TRÊN THẾ GIỚI

Yêu cầu công việc

- Graduated from College/University in Sales & Marketing, Hotel Management, Business administration or related field preferred.

- At least 2-3 years of relevant experiences or an equivalent combination of education and work-related experiences, preferably experience in international 4-5 star hotel/resort.

- Fluent English

- Power Point; TARS;Opéra

Yêu cầu hồ sơ

Contact person/Liên hệ: Mr Tam - 0985.800.178

Please contact during the working hours from Monday to Friday/Vui lòng liên hệ trong giờ hành chính từ thứ 2 đến thứ 6

To get the official Application Form, kindly visit www.vieclamphuquoc.net (put in the searching keys: Pullman Phu Quoc)/Để tải Mẫu đơn ứng tuyển chính thức, vui lòng truy cập trang vieclamphuquoc.net với từ khóa tìm kiếm Pullman Phu Quoc.

Please send your resume in English/Vui lòng gửi CV bằng tiếng Anh.

Chức danh Địa điểm Ngày kết thúc Mức lương
Reservation Manager/Quản lý đặt phòng 28/08/2019 Thỏa thuận
Assistant Executive Housekeeper/Trợ lý Trưởng bộ phận Buồng ( Working at Phu Quoc ) 28/08/2019 Thỏa thuận
Executive Housekeeper ( Working at Phu Quoc ) 29/09/2019 Thỏa thuận
Graphic Designer 28/08/2019 Thỏa thuận
(Room) HouseKeeping Supervisor x 09 ( Làm việc tại Phú Quốc ) 28/08/2019 Thỏa thuận
Bell Captain/Tổ trưởng Tổ hành lý 28/08/2019 Thỏa thuận
Shop Connector (Shop Attendant) 28/08/2019 Thỏa thuận
F&B Welcomer (F&B Hostess/cashier) 28/08/2019 Thỏa thuận
Front Office Supervisor/Giám sát bộ phận tiền sảnh 28/08/2019 Thỏa thuận
Assistant Front Desk Manager/Trợ lý Quản lý quầy lễ tân 28/08/2019 Thỏa thuận
Telephone Connector/Nhân viên tổng đài 28/08/2019 Thỏa thuận
Assistant Outlet Manager 28/08/2019 Thỏa thuận
Connector (Receptionist)/Nhân viên Lễ tân 28/08/2019 Thỏa thuận
Bellman/Nhân viên hành lý 28/08/2019 Thỏa thuận
Telephone Supervisor/Giám sát tổng đài 28/08/2019 Thỏa thuận
Airport Representative/Nhân viên đón khách sân bay 28/08/2019 Thỏa thuận
Welcomer/Nhân viên đón tiếp khách 28/08/2019 Thỏa thuận
Executive Lounge Manager 28/08/2019 Thỏa thuận
Bar Manager/Quản lý quầy Bar 28/08/2019 Thỏa thuận
Outlet Manager 28/08/2019 Thỏa thuận
Banquet Manager 28/08/2019 Thỏa thuận
Assistant Banquet Manager/Trợ lý Trưởng bộ phận Tiệc 28/08/2019 Thỏa thuận
F&B Captain 28/08/2019 Thỏa thuận
F&B Supervisor 28/08/2019 Thỏa thuận
Banquet Supervisor/Giám sát Bộ phận tiệc 28/08/2019 Thỏa thuận
Bar Captain/Tổ trưởng quầy Bar 28/08/2019 Thỏa thuận
F&B Connector (Waiter/Waitress) 28/08/2019 Thỏa thuận
Banquet Connector (Banquet/Event Attendant)/Nhân viên bộ phận Tiệc 28/08/2019 Thỏa thuận
Butlers Presidential Villa 28/08/2019 Thỏa thuận
Disc Jockey (DJ)/Nhân viên chơi nhạc 28/08/2019 Thỏa thuận
Reservation Supervisor/Giám sát đặt phòng 28/08/2019 Thỏa thuận

Đánh giá nhà tuyển dụng

Thống kê kết quả liên hệ của nhà tuyển dụng Số lượt Thời gian liên hệ gần nhất
Liên hệ thành công 2 19:09 22/03/2019
Liên hệ không thành công 0 Chưa có
Không chuyên nghiệp 1 13:36 14/12/2018

ĐÁNH GIÁ