Executive Housekeeper
- Hạn nộp: 30/09/2022
- Mức lương: Thỏa thuận
Thông tin cơ bản
1
Quận Hoàn Kiếm - Hà Nội
Giờ hành chính
Buồng phòng
18/08/2022 09:50
Mô tả công việc
Business Performance
• Prepare periodical department budget & forecast, manage all operational costs within budgets
• Monitor and control inventories for operating equipment including linen, crockery and glassware where applicable
• Prepare and analyze monthly P&L and month-end reports, identify deviation from business plan goals
• Participate in management meetings to review progress towards achievement of business plan goals and develop the annual business plan related for the department.
Operation
• Compile and update Standard Operating Procedures for all areas of responsibility periodically
• Ensure that all auditing and reporting standards are conveyed to staff and adhered to
• Ensure that guests enjoy impeccable housekeeping product and that services offered by team members are offered in a timely manner
• Conduct quality control inspections of all areas of the hotel and share results with the team
• Work with Chief Engineer to maintain areas of the hotel to the highest standards and assist in scheduling periodic property maintenance followed by spring-cleaning
• Conduct monthly Staff Meetings and daily briefings with Operational Managers
• Manage all outside contractors relating to his/her department ensuring that they follow all hotel policies
• Oversee operations of Laundry and Linen, Flower and Decoration, and Butler Service
Team Management
• Interview, select and recruit Housekeeping employees
• Identify and develop team members with potential
• Conduct performance review with the team
• Constantly monitor team members’ appearance, attitude and degree of professionalism
• Develop, conduct maintain all staff training programs for team members, focusing on their development needs, providing them with new skills to meet the changing needs of the business
• Prepare weekly staff schedules keeping in mind anticipated business, operating budgets and standards of service
• Prepare payroll and gratuity reports
• Conduct monthly departmental meetings to provide information to team members, obtain their feedback, rectify operation issues and provide a regular forum for department communication
• Manage organization and cleanliness of departmental areas by conducting weekly walk through
• Perform other duties assigned by the Management
him/
Main Complexity/Critical issues in the Job
• Maintain highest standards and quality of services in housekeeping operation to meet and exceed guests’ expectation while managing operational costs within budgets.
Quyền lợi được hưởng
- Làm việc trong môi trường năng động, có nhiều cơ hội thăng tiến và phát triển bản thân
- Tham gia đầy đủ các chế độ BHXH, BHYT, BHTN theo quy định của pháp luật
- Ăn ca tại canteen
- Tháng lương 13
- Đồng phục được cấp phát và giặt là tại khách sạn
- Hưởng phí phục vụ hàng tháng
- Khám sức khỏe định kỳ hàng năm
- Bảo hiểm AON bảo vệ rủi ro tai nạn 24/7
- Thưởng và tăng lương cuối năm dựa trên đánh giá hàng năm
- Tham gia các chương trình đào tạo của khách sạn và tập đoàn Accorhotels
- Chương trình tiệc nhân viên hàng quý, du xuân, du lịch hè
- Ưu đãi lớn khi sử dụng dịch vụ tại tất cả các khách sạn trong tập đoàn Accorhotels
Yêu cầu công việc
• Secondary / High school education
• Additional certification(s) from a reputable Hospitality Management school will be an advantage
• Minimum 6 years of Housekeeping experience with 3 years at a management level
• Excellent reading, writing and oral proficiency in English language
• Ability to speak other languages and basic understanding of local languages will be an advantage
• Good working knowledge of MS Excel, Word, & PowerPoint
• High degree of professionalism with sound human resources management and business acumen capabilities
Competencies
• Strong leadership, interpersonal and training skills
• Good communication and customer contact skills
• Results and service oriented with an eye for details
• Ability to multi-task, work well in stressful & high-pressure situations
• A team player & builder
• A motivator & self-starter
• Well-presented and professionally groomed at all times
Yêu cầu hồ sơ
Mọi thắc mắc xin vui lòng liên hệ Ms. Trần Uyên 024.3944.7766 ext. 6022
Chấp nhận tập tin doc, docx, xls, xlsx, pdf, gif, jpg, png dung lượng không quá 10MB
- Quy mô:
- 94 Ly Thuong Kiet Street, Hoan Kiem District, Hanoi, Vietnam
- https://mercure.com
Khách sạn Mercure Hanoi La Gare là khách sạn 4 sao thuộc tập đoàn Accor chính thức đi vào hoạt động ngày 1 tháng 9 năm 2009. Tọa lạc tại vị trí trung tâm Hà Nội, với kiến trúc kiểu Pháp và đội ngũ nhân viên chuyên nghiệp, thân thiện, Mercure Hanoi La Gare cam kết đem đến cho khách hàng những dịch vụ tốt nhất. Tại Mercure Hanoi La Gare, nhân viên được làm việc và đào tạo theo tiêu chuẩn của tập đoàn Accor, một trong những tập đoàn hoạt động trong lĩnh vực khách sạn lớn nhất thế giới. Chúng tôi mong muốn mang đến cho nhân viên không chỉ là một công việc làm hàng ngày mà đó còn là sự định hướng nghề nghiệp lâu dài. Nếu bạn đang tìm kiếm một công việc mới, hãy liên hệ với chúng tôi để biết chi tiết về các vị trí công việc Mercure Hanoi La Gare đang tuyển dụng.
Thông tin liên hệ
- Trần Uyên