Hoteljob MV: "Tôi Là Nhân Viên Khách Sạn": Xem Ngay

Hoteljob.vn ra mắt phiên bản App Mobile cho 2 hệ điều hành IOS (Tại đây) và Android (Tại đây)

1140 400
20244 1

Assistant Sales Manager (MICE/FIT) - Based in Ho Chi Minh

  • Hạn nộp: 22/01/2026
  • Mức lương: Thỏa thuận

Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

OBJECTIVE OF THE POSITION:

The position is responsible for managing the respective accounts or area of coverage assigned which includes making regular calls to assigned accounts, developing new accounts, negotiating contracts and maintaining good working relations with actual clients in order to meet and exceed the targets set and the overall hotel budget.

MAIN RESPONSIBILITIES:

1. Plans and manages sales calls according to Account Management procedures adhering with Melia standards on an annual, monthly, weekly and daily basis.

2. Handles all enquiries and leads from potential clients that involves meeting, site inspection, entertainment, negotiation and contract writing, attending promotional functions organized by the hotel.

3. Participates in sales activities by identifying potential customers whether from existing or new accounts, selling through tele-sales or sales calls and participating in hotel sales blitz to develop new business and follows up.

4. Maintains good relationship and solicits daily room-night production of individual and groups business from the existing and new accounts in order to meet sales targets.

5. Organizes VIP's arrivals, welcomes and provides them with assistance during their stay according to the Melia Hotels International standards and in order to meet guest satisfaction.

6. Plans, coordinates and supervises with the help of various departments that clients' specific requirements are adhered to ensure their satisfaction.

7. Keeps two-way communications between clients and hotel, ensuring clients are kept updated with latest development in hotel, and senior management are kept updated on changes in companies, market events, market trends, customer feedback on hotel and competitor activities.

8. Maintains updated records and call results, potentials, productivity, competitive information, rate history, etc. in Opera.

9. Produces daily & weekly productivity reports stating leads, tentative and confirmed bookings and lost business, and corrective actions taken.

10. Accomplishes a set of administrative duties such as attending meeting, handling correspondence related to designated accounts, writing monthly sales activities report, and other duties related to the job function.

11. Performs any other duties assigned by Assistant Director of Sales (MICE) and Director of Sales.

Quyền lợi được hưởng

  • Attractive salary
  • International working environment
  • 13th month salary
  • Annual Outing Trip
  • Annual salary review
  • Laundry uniform provided
  • Participating social insurance, medical insurance, accident insurance 24/7
  • 2 Day-off/week
  • Benefit for birthday, mid-autumn festival, public holiday, Tet holiday,..
  • Duty meal provided at canteen 
  • Special room rate as per Melia Hotels International policy
  • Shuttle bus from Vung Tau to Melia Ho Tram

Yêu cầu công việc

  • College Degree in Hospitality field.
  • English - Advanced level, written & spoken.
  • Ability to make decisions and define their area’s sales department strategy.
  • Great ability to communicate and negotiate.
  • Knowledge of PMS Opera Cloud.
  • Knowledge and business, Leisure and MICE contacts.
  • Proficiency in Microsoft Office software: Word and Excel.
  • At least 2 years in international hotels in the same position.

Yêu cầu hồ sơ

  • Join Us:
  • Interested candidates, please submit your CV in English via email to the Human Resources Department.
  • For further inquiries, feel free to contact us:
  • Phone: 0254 378 9000 (Ext: 5203)
  • HR Hotline, Zalo: 0911 721 747
Chia sẻ:

Nộp hồ sơ ứng tuyển

Lưu ý: Bạn nên Tạo hồ sơ trực tuyến để Nhà tuyển dụng chủ động liên hệ tới bạn

Tải lên từ máy tính

Hồ sơ mẫu Chấp nhận tập tin doc, docx, xls, xlsx, pdf, gif, jpg, png dung lượng không quá 3MB

Tải lên từ máy tính

Chấp nhận tập tin doc, docx, xls, xlsx, pdf, gif, jpg, png dung lượng không quá 10MB

ĐÁNH GIÁ

5.0

TỐT

5 ĐÁNH GIÁ

Chính sách nhận xét

Môi trường làm việc5/10
Chế độ đãi ngộ5/10
Địa điểm làm việc5/10
Thêm ảnh
Môi trường làm việc
Chế độ đãi ngộ
Địa điểm làm việc

BẠN ĐÃ ĐÁNH GIÁ CHO NTD NÀY

5 THÀNH VIÊN ĐÃ ĐÁNH GIÁ

Sắp xếp đánh giá:

  • Quy mô:
  • Ấp Hồ Tràm, Xã Phước Thuận, Huyện Xuyên Mộc, Tỉnh Bà Rịa – Vũng Tàu
  • https://www.facebook.com/meliahotram.recruitment/
  • Với khoảng 2 giờ lái xe từ thành phố Hồ Chí Minh, Meliá Hồ Tràm là điểm đến độc đáo cho những ai yêu thích lối sống sang trọng. Khu nghỉ mát được thiết kế tầm quốc tế và trang bị tiện nghi xa hoa sẽ tạo cho khách hàng một cảm giác thoải mái và thư giãn khi muốn thoát khỏi sự ồn ào và náo nhiệt của thành phố lớn. Với 152 phòng khách sạn và 88 căn biệt thự được thiết kế hiện đại, sang trọng và bao quanh bởi những khu vườn thiên nhiên, 4 khu vực ẩm thực, phòng họp và khu vực chăm sóc sức khỏa YHI Spa đã làm nổi bật lên tính tiện nghi và sang trọng cho khu nghỉ mát có thương hiệu quốc tế này. ---- Located within a 2-hour drive from Ho Chi Minh, Meliá Ho Tram is an exclusive destination catering to those who demand luxury lifestyles. The international design and lavish amenities will provide a luxurious and convenient escape from the noise and congestion of the big city. With 152 modern designed resort suites and 61 luxury villas surrounded by natural gardens, 4 F&B outlets, meeting room facilities and YHI Spa complement the offer of this international branded Resort.

Thông tin liên hệ

Mã QR giới thiệu

Hỗ trợ qua Facebook Messenger Hỗ trợ qua Zalo