receptionist-nhan-vien-le-tan-nam

Receptionist- Nhân viên lễ tân Nam

Sunrise Hội An Resort

Quy mô :

Theo dõi Nhà tuyển dụng này

Mô tả công việc

JOB SCOPE Responsible for all services provided by Front Office associates and ensure the smooth operations of the Front Office. PRIMARY RESPONSIBILITIES - To greet the customer and identify his specific reservation - To register the guest, ensuring that the necessary details are obtained, i.e. name in full, address, whether company or private booking, special rate, allowances, VIP, charge details, nationality, passport number, etc. - To allocate room according to reservations list, ensuring that this is what the guest has booked,        both in terms of the room itself and the rate to be paid. Review the room rates, room location, and types of room. - To issue the key card. - Promptly notify housekeeping of all late check out, early check in and special requests - Develop thorough knowledge of the software used in the Front Office - File and post all charges to guest accounts - Use proper telephone etiquette - Follow the message handling procedures - Get information about the daily activities and meetings taking place in the hotel - Handle every kind of requests and complaints of the guests - Keep properly the accounts of the guests for their expenses during their stay and charge them upon departure or any time they ask for it. - Know cash handling procedures - Handle room changes according to availability - Handle all inquiries of guests and give all the information required - Prepare all the necessary forms required to carry out the daily operation - Change foreign currency based on the daily bank rate given by the Financial Controller - Balance the cash, currency, credit cards received and hand them to the accounting department - Verify the transfer of guest charges from other departments - Prepare the check out and billing for the guests - Make reports to the accounting department - Verify if all the expenses have been charged on the bills of the guest as well as the amount - Complete guest checkout procedures - Settle guest account - Prepare the records upon checkout and check in - Fill in the Room Reconciliation at the end of each day and send it to Accounting department - Report any unusual occurrences and requests to his superior - Follow all safety and emergency procedures and how to act upon them (Risk Management). - To liaise or alert bellman so that the guest's luggage is taken to his room and the key issued. - To ensure that all departments, particularly restaurants, are notified of the tariff entitlements  RELATIONSHIPS Internal: Housekeeping Coordinate on all guest requests, e.g. adapter, room make up, etc. and also                                          on cleanliness of public areas Food & Beverage: Make restaurant reservations. Engineer: Handle all job orders. Accountant: All money related matter, e.g. petty  cash. External: Danang Airport/ Taxi agent To co-ordinate for all transportation matters. handling of mails.  Travel agent: For handle problem of correspondent  QUALIFICATIONS: YÊU CẦU Education: College /University graduate. Certification: At least Colleage Experience: Minimum 1 year experience in Front Office (preferred but not required). Other: Pleasant personality with good communications skills, informative and fluent in          English/ Korea            

Quyền lợi được hưởng

As hotel benefit

Yêu cầu công việc

• To greet the customer and identify his specific reservation./Chào khách và nhận diện đặt phòng của khách. • To register the guest, ensuring that the necessary details are obtained, i.e. name in full, address, whether company or private booking, special rate, allowances, VIP, charge details, nationality, passport number, etc. Đăng ký khách, bảo đảm thu thập tất cả các thông tin cần thiết của khách như: họ và tên, địa chỉ, đặt phòng từ công ty nào hay đặt phòng của cá nhân nào, giá phòng đặt biệt, các khoản bổ sung thêm, Khách VIP, các chi tiết thay đổi, Quốc tịch, số Hộ chiếu, v.v • To allocate room according to reservations list, ensuring that this is what the guest has booked, both in terms of the room itself and the rate to be paid. Review the room rates, room location, and types of room. Sắp xếp, phân bổ phòng theo yêu cầu của đặt phòng,đảm bảo thỏa mãn theo yêu cầu của khách, theo các điều khoản về loại phòng và giá áp dụng. Kiểm tra giá phòng, vị trí phòng, loại phòng. • Cooperate with other colleagues to complete guest check-in procedures./Phối hợp với các đồng nghiệp khác để thực hiện việc nhận phòng theo yêu cầu. • To issue the key card./ Tạo chìa khóa phòng cho khách. • Promptly notify housekeeping of all late check out, early check in and special requests./ Thông báo cho bộ phận buồng phòng chính xác tất cả các phòng trả trễ, nhận phòng sớm hay các yêu cầu đặc biệt. • Develop thorough knowledge of the software used in the Front Office./Sử dụng thành thạo phần mềm hoạt động của bộ phận Tiền sảnh. • File and post all charges to guest accounts./ Sắp xếp và nhập tất cả các khoản chi phí dịch vụ của khách vào tài khoản của khách. • Use proper telephone etiquette./ Làm thành thục các công việc qua điên thoại theo tiêu chuẩn. • Follow the message handling procedures. / Nhận và chuyển tin nhắn của khách theo tiêu chuẩn cần thiết. • Get information about the daily activities and meetings taking place in the hotel./ Cập nhật thông tin về các hoạt động trong ngày, các sự kiện diễn ra trong khách sạn. • Handle every kind of requests and complaints of the guests./ Giải đáp các yêu cầu, phàn nàn của khách một cách lịch sự và chuyên nghiệp. • Keep properly the accounts of the guests for their expenses during their stay and charge them upon departure or any time they ask for it. Cập nhật và theo dõi các chi phí phát sinh của khách trong suốt quá trình khách ở trên hệ thống quản lý khách sạn và cân đối các khoản phát sinh lúc khách trả phòng hay khách yêu cầu bất cứ lúc nào. • Know cash handling procedures/ Thành thạo các việc giao dịch tiền mặt • Handle room changes according to availability./ Xử lý việc đổi phòng theo tình trạng phòng từng thời điểm • Handle all inquiries of guests and give all the information required./Giải đáp và cung cấp tất cả thông tin theo yêu cầu của khách • Prepare all the necessary forms required to carry out the daily operation./ Chuẩn bị tất cả các biểu mẫu cần thiết theo yêu cầu hoạt động hằng ngày của khách sạn. • Change foreign currency based on the daily bank rate given by the Financial Controller./ Thực hiện việc đổi ngoại tệ dựa trên tỉ giá của kế toán trưởng đưa ra. • Balance the cash, currency, credit cards received and hand them to the accounting department./ Cân đối tiền mặt, ngoại tệ, thẻ tín dụng, đã nhận và bàn giao cho bộ phận kế toán. • Verify the transfer of guest charges from other departments. / Nhập và kiểm tra các khoản chi phí của khách từ các bộ phận khác. • Prepare the check out and billing for the guests./ Kiểm tra và chuẩn bị hóa đơn cho khách. • Make reports to the accounting department./ Làm báo cáo và gửi cho bộ phận kế toán. • Verify if all the expenses have been charged on the bills of the guest as well as the amount./ Kiểm tra tất cả các khoản chi phí và hóa đơn của khách. • Complete guest checkout procedures./ Thành thạo việc làm thủ tục trả phòng của khách theo quy trình. • Settle guest account./ Cân đối tài khoản của khách. • Prepare the records upon checkout and check in./ Chuẩn bị các tài liệu cần thiết cho thủ tục trả phòng và nhận phòng của khách. • Fill in the Room Reconciliation at the end of each day and send it to Accounting department./ Điền mẫu về Tình hình phòng vào cuối ngày và gửi cho bộ phận kế toán. • Develop knowledge about other departments, their staffing, services and hours of operation in the hotel. /Cập nhật thường xuyên tất cả các thông tin của các bộ phận khác về nhân viên, dịch vụ, giờ hoạt động. • Report any unusual occurrences and requests to his superior./ Báo cáo tất cả các sự cố bất thường và các yêu cầu đặc biệt phát sinh cho Giám sát ca. • Follow all safety and emergency procedures and how to act upon them (Risk Management). /Làm theo tất cả các quy định về an toàn trong các trường hợp khẩn cấp. • Follow established standard operating procedures/ Tuân thủ nghiêm túc các tiêu chuẩn hoạt động của khách sạn. • Give suggestions and comments to direct superior./Mạnh dạn đưa ra các ý kiến xây dựng cho Giám sát trực tiếp. • To liaise or alert bellman so that the guest's luggage is taken to his room and the key issued./ Báo cho Nhân viên hành lý để cộng tác làm về hành lý, phòng, và chìa khóa phòng của khách. • To ensure that all departments, particularly restaurants, are notified of the tariff entitlements./ Thông báo cho tất cả các bộ phận liên quan về tất cả các thông tin đặc biệt về giá cả. • To complete office bulletin book./ Điền tất cả các thông tin về khách vào sổ ghi chú của bộ phận. • Help to minimize wastage, neglect, breakage and mishandling of equipments and supplies./ Thực hành tiết kiệm, tránh xảy ra bể vỡ, mất mát công cụ, dụng cụ làm việc. • Take full responsibility of tasks that has been assigned to her/him./ Chịu trách nhiệm hoàn toàn cho tất cả công việc được giao. • Control the hygiene and cleanliness of work area, equipment and material./ Giữ vệ sinh công cụ dụng cụ làm việc và vệ sinh khi vực làm việc. • Apply strictly all safety and hygiene policy, regulation and procedures of the hotel (HACCP)./ Tuân thủ nghiêm túc các quy định vệ sinh an toàn lao động. • To constantly adhere to the grooming standards of Sunrise Hoi An Resort./ Tuân thủ theo tiêu chuẩn của khách sạn về vệ sinh tác phong làm việc. • Perform other duties as maybe assigned./ Thực hiện các công việc khác theo yêu cầu. • The duties contained therein will be reviewed from time to time without prior notice. Các nhiệm vụ được giao phó sẽ được đánh giá, kiểm tra mà không cần báo trước.

Yêu cầu hồ sơ

a. Cover Letter b. Curriculum Vitae c. Medical certificate (Issued by Hospital of district or above in 6 months). d. Justice record e. University diploma and other Certificates f. ID card or passport g. 04 portrait size 3x4 & 04 portrait size 4x6 If the items c, d and e in a foreign language, it must be translated into Vietnamese and notarized in accordance with the laws of Vietnam.

Chức danh Địa điểm Ngày kết thúc Mức lương
Không có tin tuyển dụng nào trong gian.

Đánh giá nhà tuyển dụng

Thống kê kết quả liên hệ của nhà tuyển dụng Số lượt Thời gian liên hệ gần nhất
Liên hệ thành công 0 Chưa có
Liên hệ không thành công 0 Chưa có
Không chuyên nghiệp 0 Chưa có

ĐÁNH GIÁ